Zobacz, jakie koszty musi Ci zwracać nadawca towaru

Dostałeś karę, ponieważ nadawca przeciążył Ci samochód albo nie poinformował Cię o wszystkich cechach towaru? Poniosłeś dodatkowe koszty, bo towar się zepsuł albo uszkodził, dlatego że nadawca wprowadził Cię w błąd? Domagaj się od niego zwrotu pieniędzy!

Zmiany w wydawaniu zaświadczenia A1

Komisja Europejska planuje zmiany w rozporządzeniach dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (nr 883/2004 oraz nr 987/2009).

Wielka Brytania: kontrole emulatorów

Od sierpnia w Wielkej Brytanii kontrolerzy będą sprawdzać, czy w pojazdach znajdują się emulatory AdBlue, czy samochód nie ma usuniętego filtra cząstek stałych, czy nie są stosowane tańsze płyny zamiast AdBlue, czy w pojeździe nie dokonano modyfikacji silnika zwiększającej emisję spalin, a także czy nie dezaktywowano układów recyrkulacji spalin (EGR).

Uwaga, ZUS wziął pod lupę firmy transportowe!

ZUS znacznie zwiększył liczbę kontroli w firmach transportowych, możesz się więc spodziewać, że wkrótce zawita też do Ciebie. Przygotuj się do kontroli, zobacz, co sprawdzą kontrolerzy.

Sprawdź, kiedy musisz wymienić licencję transportową na nową

Licencję wymienia się w dwóch sytuacjach – gdy się zniszczy albo gdy zmienią się dane firmy. Sprawdź, w jaki sposób to zrobić.

Rosja: pamiętaj o stemplu!

Rosyjskie służby rozpoczęły sprawdzanie, czy przewoźnicy posiadają wymagany stempel na zezwoleniach tranzytowych.

Regulamin wynagradzania może być w firmie transportowej groźną pułapką

Pracodawcy zatrudniający poniżej 50 pracowników nie muszą mieć regulaminu wynagradzania. Zanim podejmiesz decyzję o jego wprowadzeniu, sprawdź, jakie ma on plusy i minusy.

Przy składaniu wniosku o zaświadczenie A1 żądaj potwierdzenia

Coraz częściej ZUS wszczyna postępowania wyjaśniające po to, aby przedłużyć termin na wydanie zaświadczenia A1. Jeśli jesteś w takiej sytuacji, a kierowca musi wyjechać w trasę, daj mu potwierdzenie.

Przewozy olejów smarowych są skrupulatnie kontrolowane

Kontrolerzy pobierają próby z każdego transportu oleju smarowego do badań laboratoryjnych. Ministerstwo Finansów chce sprawdzić, czy przewoźnicy i nadawcy nie omijają przepisów podatkowych i o ADR.

Pilnuj, żeby odpoczynki dzienne nigdy nie były krótsze niż 7 godzin

Jeśli kierowca nie da rady odpoczywać wymagane 9 godzin, trzeba koniecznie przypilnować, żeby odpoczynek trwał nie krócej niż 7 godzin. Inaczej kierowcę i przedsiębiorcę czekają olbrzymie kary za przekroczenie limitu jazdy dziennej.