Zmienią się stawki VAT na wiele produktów i usług

Rząd zapowiada wprowadzenie nowych stawek VAT na niektóre towary i usługi. Zmieni się również sposób klasyfikowania towarów na potrzeby VAT. Kiedy wejdą w życie zmiany?

Zmiany w świadectwach kierowcy – czy Twoje świadectwo jest nadal ważne?

Na wydawanych świadectwach kierowcy Biuro ds. Transportu Międzynarodowego od 4 kwietnia 2019 r. umieszcza kod unijny 95. Czy wydane wcześniej świadectwa, które nie mają kodu, są nadal ważne?

Zmiany w KREPTD – przedsiębiorcy transportowi i zarządzający transportem będą traktowani surowiej

Osoby, które nazbierają dużo poważnych naruszeń, szybciej odczują konsekwencje z tym związane. Jeśli są zarządzającymi, nie odzyskają łatwo certyfikatu, a jeśli są właścicielami firmy, prędzej stracą licencję.

Za przewóz oleju pod zły adres będą groziły wysokie kary

Jeśli przewoźnik dostarczy olej opałowy pod inny adres niż ten, który został zgłoszony fiskusowi w rejestrze SENT, będzie musiał zapłacić 100 tys. zł kary. Tak przewidziano w  nowelizacji przepisów ustawy o systemie monitorowania przewozu drogowego i kolejowego towarów.

Warto zbierać dokumenty – będą ważne w procesach cywilnych

W sprawach sądowych pomiędzy firmami sąd w pierwszej kolejności będzie brał pod uwagę dowody z dokumentów, a nie zeznania świadków. Takie zmiany przewidują nowe przepisy o procedurach stosowanych w sądach cywilnych.

Regulamin kierowcy wykonującego krajowy lub międzynarodowy przewóz drogowy rzeczy – część 1

Kierowca ciężarówki podczas swojej pracy ponosi ogromną odpowiedzialność – za bezpieczeństwo swoje, innych uczestników ruchu, pojazdu i towaru. Za jego uchybienia odpowie nie tylko on sam, ale też jego firma. Warto więc przygotować spójny regulamin, w którym zawrzesz wskazówki dla kierowców – w jaki sposób powinni organizować swoją pracę.

Polscy przewoźnicy przegrali – Pakiet Mobilności przegłosowany

Pakiet Mobilności – zbiór przepisów, które mają regulować transport drogowy w UE – został przegłosowany w Parlamencie Europejskim. Przyjęta wersja jest niekorzystna dla polskich firm transportowych. Jakie zmiany uchwalono?

Od 1 stycznia 2020 r. kierowcy z Ubera i Boltu będą musieli mieć licencje na transport

Nowelizacja ustawy o transporcie ma uporządkować rynek przewozów wykonywanych za pośrednictwem aplikacji Uber czy Bolt (wcześniej Taxify). Zarówno te firmy, jak i działający na ich rzecz kierowcy, będą musieli mieć licencje.