WYDANIE ONLINE

Pod koniec lat 90. Komisja Europejska zainicjowała projekt wykorzystania nowych technologii informatycznych w celu zapewnienia bezpieczeństwa i nienaruszalności danych opisujących czas pracy kierowców. Celem priorytetowym było sprawienie, aby nowy system był mniej podatny na próby fałszowania zapisu przez użytkowników.

czytaj więcej »

Zarówno urządzenia, jak i metody kontroli muszą podlegać ciągłemu udoskonalaniu. To pozwala nadążać za coraz to nowszymi sposobami manipulacji i czuwać nad utrzymaniem bezpieczeństwo na drogach.

czytaj więcej »

Stosowane dotąd sposoby ingerencji w prace tachografu bywało uciążliwe - użytkownicy po jakimś czasie zaczęli poszukiwać innych metod zakłócania pracy tego urządzenia.

czytaj więcej »

Karta kierowcy, jako przenośna pamięć informacji na temat jego pracy, nierzadko jest poddawana różnym zabiegom zmierzającym do ukrycia znajdujących się na niej danych.

czytaj więcej »

Obowiązki technika warsztatu jak dotąd nie stanowiły znaczącego elementu w całej analizie ewentualnych manipulacji. Można przypuszczać, że osoby pracujące na serwisie tachografów cyfrowych mogły czynnie uczestniczyć w ewentualnych manipulacjach.

czytaj więcej »

Już od lipca na rynku europejskim pojawi się nowy tachograf VDO w wersji 2.2., który pozwoli lepiej chronić urządzenie przed nieuczciwymi ingerencjami.

czytaj więcej »

W tachografach III generacji wprowadzono również kilka ułatwień dla służb kontrolnych, aby te miały możliwość w prosty i szybki sposób sprawdzić, czy tachograf spełnia najnowsze wymagania i czy posiada odpowiedni czujnik ruchu.

czytaj więcej »

W dzisiejszych czasach bardzo dużo funkcji pojazdu korzysta z sygnału prędkości pobieranego wprost z tachografu. Zakłócenie tego sygnału lub jego wyłączenie powoduje wystąpienie szeregu błędów w jednostce sterującej pojazdem.

czytaj więcej »

Od momentu wprowadzenia tachografu cyfrowego, którego konstrukcja jest nierozbieralna bez trwałego uszkodzenia, manipulacje w instalacji tachografu były skupione na czujniku ruchu zamontowanym na skrzyni biegów. Jedyną zagadką dla nieuczciwego kierowcy, jaka była do rozwiązania przy tego rodzaju manipulacji, był prawidłowy dobór mocy magnesu, który miał pozbawić czujnik możliwości wysyłania impulsu prędkości i drogi.

czytaj więcej »

Kiedy pojawiła się informacja  o zmianie przepisów krążyły plotki, że aby pozbawić kierowców możliwości mocowania magnesu do czujnika ruchu, konstruktorzy i producenci wymyślili ceramiczny czujnik ruchu - odporny na działanie wysokiej temperatury pracy skrzyni biegów oraz odporny na pole magnetyczne.

czytaj więcej »

Modyfikacja czujników jako najbardziej rozpowszechniony sposób manipulacji, odbywa się poprzez zamianę układu elektronicznego pamięci czujnika ruchu, który następnie umieszczany jest w obudowie „nowego” czujnika. Efekt takiego działania prowadzi do możliwości skutecznego używania magnesu, natomiast z pewnością nie uśpi to czujności osoby kontrolującej, która porówna pamięć czujnika z jego obudową.

czytaj więcej »

wiper-pixel