WYDANIE ONLINE

Zdaniem rzecznika generalnego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu, Jewgienija Tanczewa, kierowcy nie powinni spędzać w pojeździe tygodniowych odpoczynków. Co to oznacza dla polskich firm?

czytaj więcej »

Nowelizacja przepisów ustawy o cudzoziemcach, o której pisaliśmy w numerze specjalnym 32, nadal nie trafiła do Sejmu. Nie wiadomo, kiedy nowe przepisy zostaną uchwalone i wejdą w życie.

czytaj więcej »

Od 1 marca przejazd ciężarówką przez 60-kilometrowy odcinek autostrady A4 będzie kosztował 60 zł. Podwyżka jest też możliwa na autostradzie A2, mimo że już dziś jest to najdroższa trasa w Polsce.

czytaj więcej »

Każdy będzie mógł się dowiedzieć przez Internet, ile uzbierał na swoim koncie punktów karnych za naruszenia przepisów ruchu drogowego. Cała procedura ma być prosta i szybka.

czytaj więcej »

Od 15 kwietnia 2017 r. zdrożeje przejazd po płatnych odcinkach rosyjskich dróg. Przejechanie jednego kilometra będzie kosztować 3 ruble 6 kopiejek. Na tym się jednak nie skończy, stawka ma dalej sukcesywnie rosnąć.

czytaj więcej »

Austriackie władze potwierdziły, że polscy kierowcy wykonujący przewozy na terenie Austrii muszą mieć pensję równą co najmniej stawce minimalnej obowiązującej w tym kraju. Obejmują ich też procedury zgłoszeniowe.

czytaj więcej »

Podczas kontroli kierowca, pracodawca lub jego reprezentant we Francji będą musieli okazać dokument potwierdzający ubezpieczenie społeczne kierowcy. Za jego brak mają grozić wysokie kary.

czytaj więcej »

Rekompensatę za skrócony odpoczynek trzeba dołączyć do innego odpoczynku. Ale mało kto wie, że inspektor zawsze najpierw naliczy odpoczynek, a dopiero potem rekompensatę. A ma to znaczenie, ponieważ rekompensata musi się zmieścić w ciągu 3 tygodni od skrócenia!

czytaj więcej »

Polscy ubezpieczyciele zapowiadają obniżenie składek OC dla kierowców, którzy jeżdżą bezpiecznie. Jednak zanim się na to zdecydujesz, dobrze przemyśl sprawę – to może być dla Ciebie zupełnie nieopłacalne.

czytaj więcej »

Gdy kierowca zmienia samochód, pomiędzy wyjęciem wykresówki lub karty z tachografu a włożeniem ich do urządzenia w nowym pojeździe, mija jakiś czas. Jeśli nie będzie odpowiednio opisany, ITD naliczy karę. Sprawdź, jak nie popełnić błędu.

czytaj więcej »

Tachograf cyfrowy rejestruje taką aktywność, która przeważa w danej minucie. Czy możliwe jest więc, aby zarejestrował przerwę, jeśli kierowca stojąc w korku podjeżdża, ale pilnuje, żeby jechać krócej niż 30 sekund?

czytaj więcej »

Kilku polskich kierowców zostało w ostatnim czasie zatrzymanych w związku z podejrzeniem o przemyt nielegalnych imigrantów. Jak się zabezpieczyć przed takimi oskarżeniami?

czytaj więcej »

Władze Holandii poinformowały, że od 1 stycznia holenderska stawka minimalna dotyczy też polskich kierowców. Sprawdź, ile wynoszą stawki i jakich formalności musisz dopełnić.

czytaj więcej »

Niemcy, Francja, Włochy i inne kraje „starej Unii” domagają się, aby polscy kierowcy wracali na regularne odpoczynki tygodniowe do Polski. Nie zgadzają się też na liberalizację zasad dotyczących kabotażu.

czytaj więcej »

Kierowca zawsze musi mieć przy sobie dokument przewozowy, w którym określa się, co wiezie. Nawet jeśli przewozimy ładunek, który należy do naszej firmy, z jednej siedziby do drugiej. Jak w takiej sytuacji wystawić dokument przewozowy?

czytaj więcej »

W prawie przewozowym przewidziano, że w sześciu sytuacjach przewoźnik nie odpowiada za uszkodzenie towaru podczas transportu. Sprawdź, kiedy możesz odesłać kontrahenta z kwitkiem.

czytaj więcej »

Różnica między podatkiem od środków transportu w Częstochowie i w Białym Borze (woj. zachodniopomorskie) dla 3-osiowej ciężarówki o DMC 25 t to aż 1.600 zł. Tyle możesz zaoszczędzić w ciągu roku tylko na jednym pojeździe.

czytaj więcej »

Inspektorzy pracy mogą skontrolować legalność zatrudnienia w firmie transportowej bez uprzedzenia.Jak będzie przebiegała taka kontrola? Co dokładnie sprawdzi inspektor?

czytaj więcej »

Jeśli podczas wycieczki szkolnej dzieci uszkodzą coś w Twoim autobusie, zwróć się do gminy o odszkodowanie. Możesz się domagać nie tylko zwrotu kosztów naprawy, ale też zarobków, które utraciłeś, gdy autokar stał, zamiast wykonywać następne usługi.

czytaj więcej »

ITD w czasie kontroli w siedzibie przewoźnika może zażądać wskazania, gdzie znajduje się baza eksploatacyjna. Jeśli okaże się, że pod adresem zgłoszonym organom licencyjnym już nie ma bazy, zapłacisz wysoką karę.

czytaj więcej »

Tylko przez 2 lata polski przewoźnik może opłacać za kierowcę, wykonującego przewozy w Niemczech, ZUS w Polsce. Ten okres upłynął 1 stycznia. Niemcy mogą zażądać opłacania za kierowców niemieckich składek, również wstecz.

czytaj więcej »

wiper-pixel