WYDANIE ONLINE

Stały, prawidłowy nadzór nad kierowcami pozwala uniknąć wielu naruszeń, za które w przypadku kontroli zapłaci nie tylko kierowca, ale też przewoźnik oraz zarządzający transportem. Aby niczego nie pominąć, warto na co dzień używać prostej listy zadań, dzięki której będziesz miał zawsze dokumenty gotowe na kontrolę.

czytaj więcej »

Zdarza się, że w trakcie odpoczynku kierowca musi na moment wsiąść do samochodu i kawałek nim podjechać. Czy to oznacza, że służby kontrolne uznają taki odpoczynek za zakończony? Nie, trzeba tylko opisać podjazd na wykresówce lub wydruku.

czytaj więcej »

Zgodnie z przepisami przewoźnicy są odpowiedzialni za to, by ich kierowcy byli właściwie wyszkoleni i poinstruowani w zakresie prawidłowego działania tachografów. Jakie dokumenty potwierdzają, że przedsiębiorca prowadzi przeszkolenia i prawidłowo instruuje?

czytaj więcej »

Kierowca ma prawo złożyć wniosek o odebranie nadgodzin, ale nie musisz się godzić na wszystko, co w nim napisze. Sprawdź, jak udzielać kierowcom wolnego na podstawie wniosków, a także jak kierowca może złożyć wniosek, gdy jest w trasie i gdzie musisz przechowywać wnioski.

czytaj więcej »

W jakich przypadkach kierowca może dokonać wpisu manualnego, a kiedy trzeba mu wystawić zaświadczenie? Kiedy przedsiębiorca może wybrać, ponieważ możliwe są obie opcje? A kiedy nie ma wyboru i konieczny jest automatyczny zapis tachografu? Sprawdź!

czytaj więcej »

Okresy, kiedy kierowca nie jedzie, to nie tylko przerwy, ale też okresy gotowości, dyspozycji oraz nieuzasadnione postoje. Mogą być rozliczane jako dyżury, czas pracy albo godziny bezpłatne. Sprawdź, jak je ewidencjonować i wynagradzać.

czytaj więcej »

Jeśli pracownik pracuje na stanowisku łączonym, np. kierowcy i brygadzisty, pracodawca może wybrać, czy podlega przepisom ogólnym, czy o czasie pracy kierowców. Od tego zależy, jak będzie trzeba prowadzić ewidencję takiego pracownika. Co lepiej wybrać?

czytaj więcej »

W transporcie często występują sytuacje, ze kierowca musi wyjeżdżać w trasę wcześnie rano następnego dnia po święcie lub niedzieli. Jeśli dzieje się to regularnie, przynosi firmie znaczne straty. Sprawdź, jak możesz temu zaradzić.

czytaj więcej »

Inspektor ITD nie nałoży kary za przekroczenie norm czasu jazdy, jeśli kierowca na wydruku lub na wykresówce doda odpowiedni opis. Sprawdź, kiedy i w jaki sposób zrobić opis, żeby kontrolujący go nie zakwestionował.

czytaj więcej »

Jeśli nie określisz w dokumentach firmowych, w których godzinach mieści się pora nocna kierowców, inspektor pracy może uznać, że w Twojej firmie pora nocna trwa 7 godzin. A to spowoduje, że Twoi kierowcy znacznie częściej będą naruszać normy czasu pracy.

czytaj więcej »

wiper-pixel