WYDANIE ONLINE

Funkcjonariusze Krajowej Administracji Skarbowej coraz częściej nakazują konwojowanie przewozów. Dla przewoźników oznacza to dodatkowe koszty.

czytaj więcej »

ZUS znacznie zwiększył liczbę kontroli w firmach transportowych, możesz się więc spodziewać, że wkrótce zawita też do Ciebie. Przygotuj się do kontroli, zobacz, co sprawdzą kontrolerzy.

czytaj więcej »

Trybunał Konstytucyjny orzekł, że podwójne karanie przewoźników jest sprzeczne z Konstytucją. Przewoźnik, który został ukarany przez ITD na podstawie ustawy o transporcie, nie może dostać kary z Kodeksu karnego.

czytaj więcej »

Paliwo zdrożeje prawie o 25 groszy na litrze. Takie skutki będzie miała nowa ustawa o powołaniu Funduszu Dróg Samorządowych (FDS). Jej projekt właśnie trafił do Sejmu.

czytaj więcej »

Centralna Ewidencja Pojazdów (CEP) ruszy już 30 października 2017 r., a nie 4 czerwca 2018 r., jak poprzednio planowano. System będzie uruchamiany etapami. Co się w nim znajdzie?

czytaj więcej »

Rosyjskie służby rozpoczęły sprawdzanie, czy przewoźnicy posiadają wymagany stempel na zezwoleniach tranzytowych.

czytaj więcej »

Od 1 września 2017 r. przedsiębiorcy będą musieliprzekazywać fiskusowi dobowe wyciągi ze swoich kont bankowych.

czytaj więcej »

W Niemczech wzrosną kary za blokowanie korytarza ratunkowego na drodze. Będzie za to groził mandat w wysokości 200 euro i dwa punkty karne.

czytaj więcej »

Holandia nie wprowadzi kar za spędzanie regularnych odpoczynków tygodniowych w kabinie.

czytaj więcej »

Komisja Europejska planuje zmiany w rozporządzeniach dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (nr 883/2004 oraz nr 987/2009).

czytaj więcej »

Od sierpnia w Wielkej Brytanii kontrolerzy będą sprawdzać, czy w pojazdach znajdują się emulatory AdBlue, czy samochód nie ma usuniętego filtra cząstek stałych, czy nie są stosowane tańsze płyny zamiast AdBlue, czy w pojeździe nie dokonano modyfikacji silnika zwiększającej emisję spalin, a także czy nie dezaktywowano układów recyrkulacji spalin (EGR).

czytaj więcej »

Oleje roślinne, m.in. olej rzepakowy, sojowy, słonecznikowy, z orzeszków ziemnych, palmowy, kokosowy, a także oliwa z oliwek, będą podlegać procedurom przewidzianym dla przewozów monitorowanych.

czytaj więcej »

Kontrolerzy pobierają próby z każdego transportu oleju smarowego do badań laboratoryjnych. Ministerstwo Finansów chce sprawdzić, czy przewoźnicy i nadawcy nie omijają przepisów podatkowych i o ADR.

czytaj więcej »

Jeśli kierowca nie da rady odpoczywać wymagane 9 godzin, trzeba koniecznie przypilnować, żeby odpoczynek trwał nie krócej niż 7 godzin. Inaczej kierowcę i przedsiębiorcę czekają olbrzymie kary za przekroczenie limitu jazdy dziennej.

czytaj więcej »

W ferworze wielu obowiązków łatwo przegapić obowiązujące terminy i narazić się na karę. Mamy więc dla Ciebie prostą listę zadań, dzięki której łatwiej Ci będzie dopilnować na co dzień, czy nie przekraczasz norm.

czytaj więcej »

Zdarza się, że kierowca próbuje podczas kontroli tłumaczyć się inspektorowi, że nie zrobił wpisów manualnych, ponieważ nie wiedział jak, a pracodawca go nie przeszkolił. Czy można się w ten sposób uchronić od kary? Nie, takie tłumaczenie nic nie da.

czytaj więcej »

Nawet jeżeli nie umieścimy w umowie o pracę kierowcy ani w regulaminie pracy żadnych zapisów na temat nadmiernie zużywanego paliwa, czyli tzw. przepałów, to w razie wystąpienia takich problemów możemy odzyskać utracone pieniądze. Jak to zrobić?

czytaj więcej »

Coraz częściej ZUS wszczyna postępowania wyjaśniające po to, aby przedłużyć termin na wydanie zaświadczenia A1. Jeśli jesteś w takiej sytuacji, a kierowca musi wyjechać w trasę, daj mu potwierdzenie.

czytaj więcej »

Pracodawcy zatrudniający poniżej 50 pracowników nie muszą mieć regulaminu wynagradzania. Zanim podejmiesz decyzję o jego wprowadzeniu, sprawdź, jakie ma on plusy i minusy.

czytaj więcej »

Jeśli firma zleca organizację przewozu spedycji, a ta z kolei zawiera umowę z przewoźnikiem, mamy do czynienia z dwiema umowami przewozu. Sprawdź, jak należy wypełnić list przewozowy.

czytaj więcej »

Dostałeś karę, ponieważ nadawca przeciążył Ci samochód albo nie poinformował Cię o wszystkich cechach towaru? Poniosłeś dodatkowe koszty, bo towar się zepsuł albo uszkodził, dlatego że nadawca wprowadził Cię w błąd? Domagaj się od niego zwrotu pieniędzy!

czytaj więcej »

Licencję wymienia się w dwóch sytuacjach – gdy się zniszczy albo gdy zmienią się dane firmy. Sprawdź, w jaki sposób to zrobić.

czytaj więcej »

Zdarza się, że kierowca przez pomyłkę błędnie ustawi selektor tachografu. Ważne, żeby od razu po wykryciu pomyłki opisać ją na wykresówce lub wydruku z tachografu. Dzięki temu kara będzie niższa.

czytaj więcej »

Zdarza się, że kierowca wylogowuje kartę, bo chce się wyratować przed karą za przekroczenie limitu czasu jazdy. Tymczasem taki ruch może spowodować dużo gorsze konsekwencje niż kara za przedłużenie jazdy.

czytaj więcej »

wiper-pixel