WYDANIE ONLINE

Przedsiębiorca, który kupi olej opałowy, będzie musiał się zarejestrować w urzędzie skarbowym i w rejestrze SENT. W ten sposób ministerstwo finansów chce walczyć z wykorzystywaniem tych olejów do napędzania pojazdów.

czytaj więcej »

W nowelizacji ustawy o transporcie, która wejdzie w życie 1 czerwca, zmieniono zasady karania zarządzających transportem. Ma to olbrzymie znaczenie, ponieważ przełoży się nie tylko na możliwość odwoływania się od kary, ale też na ostateczną wysokość kar.

czytaj więcej »

Firmy, które zgłosiły do ubezpieczenia nie więcej niż 9 ubezpieczonych, od 1 kwietnia 2018 r. zapłacą niższą składkę wypadkową. Stawka wyniesie 1,67%, podczas gdy do tej pory była równa 1,80%. A ile zapłacą większe firmy?

czytaj więcej »

Do tej pory wszystkie europejskie służby kontrolne sprawdzały podczas kontroli na drodze tylko dane z bieżącego dnia i ostatnich 28 dni. Jednak Niemcy właśnie zaczęli obejmować kontrolami cały ostatni rok. Czy polska ITD pójdzie ich śladem?

czytaj więcej »

Od 1 stycznia 2019 r. wejdą w życie przepisy, które spowodują wzrost cen paliw. Producenci i importerzy paliw będą musieli zapłacić ok. 10 gr opłaty emisyjnej od każdego litra paliwa. Oczywiście najprawdopodobniej zechcą tę opłatę przerzucić na kupujących, więc paliwa podrożeją.

czytaj więcej »

Już od 1 stycznia producenci ciężarówek będą musieli przedstawiać kupującym charakterystykę ekologiczną samochodu. W charakterystyce będzie podane zużycie paliwa i emisja CO2.

czytaj więcej »

Prezydent podpisał pakiet ustaw, które mają ułatwić przedsiębiorcom prowadzenie działalności gospodarczej. Nowe przepisy wejdą w życie po 30 dniach od opublikowania ich w Dzienniku Ustaw.

czytaj więcej »

Organy podatkowe będą na bieżąco śledziły samochody, a potem sprawdzą, czy przedsiębiorcy prawidłowo rozliczają się z podatków. Jeśli auta ciągle są w trasie, a przewoźnik wykazuje stratę, czeka go kontrola skarbówki.

czytaj więcej »

W okresie od 1 kwietnia 2018 r. do 31 marca 2019 r. będą obowiązywać nowe stawki jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Jak wysokie odszkodowanie można będzie dostać?

czytaj więcej »

Zwolnienia będą wystawiane wyłącznie w postaci elektronicznej. Pracownik nie będzie już musiał przedstawiać zwolnienia pracodawcy, a pracodawca od razu dowie się, że pracownik „idzie na chorobowe”.

czytaj więcej »

Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) mają być nowym sposobem oszczędzania na emeryturę. Składki pracowników na PPK będą częściowo opłacać pracodawcy. Pierwsze firmy zaczną podlegać nowym obowiązkom od 1 stycznia 2019 r.

czytaj więcej »

Celnicy w Niemczech dalej sprawdzają, czy polskie firmy wywiązują się z obowiązków związanych z płacą minimalną kierowców. Postanowienie Sądu Finansowego z 7 lutego 2018 r. nic w tym zakresie nie zmieniło.

czytaj więcej »

W każdym niemieckim mieście, w którym stwierdzono przekroczenie dopuszczalnych norm zanieczyszczenia powietrza tlenkami azotu, władze będą mogły zakazać wjazdu do centrum samochodom z silnikami diesla.

czytaj więcej »

Niemcy chcą wprowadzić wysokie kary za nieodpowiednie zamocowanie ładunku na pojeździe. Projekt przepisów przewiduje, że sankcje będą grozić nie tylko kierowcom, ale też załadowcom i przewoźnikom.

czytaj więcej »

Francuska policja nakłada mandaty za korzystanie z telefonu w samochodzie, nawet jeśli stoi on na poboczu. Telefonu w samochodzie można we Francji używać tylko w kilku określonych sytuacjach. Jakich?

czytaj więcej »

Ostatecznie holenderski sąd uznał, że nie można karać kierowcy za obsługiwanie telefonu w uchwycie. Jednak są też złe wieści – Holandia planuje znaczne zaostrzenie kar za zwykłe używanie telefonu w czasie jazdy.

czytaj więcej »

Na szwajcarsko-austriackim przejściu granicznym w miejscowości Au celnicy kontrolują, czy w ciężarówkach nie są zamontowane emulatory AdBlue.Ciężarówka, w której wykryto emulator, jest kierowana do autoryzowanego, szwajcarskiego warsztatu. Tam, pod nadzorem szwajcarskiej policji, emulator AdBlue jest usuwany i naprawiane są ewentualne usterki w celu przywrócenia systemu SCR do pełnej sprawności. Oczywiście koszty tych zabiegów pokrywa użytkownik ciężarówki.

czytaj więcej »

Po kontroli na drodze inspektor ITD sporządza protokół. Dlaczego tak ważne jest, żeby kierowca zgłaszał swoje uwagi do protokołu albo odmówił jego podpisania, jeśli ma zastrzeżenia do treści protokołu?

czytaj więcej »

W rozporządzeniu nr 165/2014 przewidziano, że przedsiębiorcy mają obowiązek przeszkolenia kierowców i nadzoru nad używaniem przez nich tachografów. Jak trzeba wypełniać te obowiązki, żeby ITD nie mogła Ci nic zarzucić?

czytaj więcej »

Ten błąd popełnia wielu kierowców ciężarówek i autokarów. Błędnie wyznaczają moment, kiedy trzeba rozpocząć następny odpoczynek tygodniowy. Nie tylko jest to niezgodne z przepisami, ale też bardzo niekorzystne dla nich samych i ich firm, ponieważ jadą krócej, niż by mogli.

czytaj więcej »

Często zdarza się, że kierowca nie wypełnia wykresówki we właściwy sposób. W takiej sytuacji powinieneś zażądać od niego poprawienia wpisów. Nawet jeśli tego nie zrobi, samo żądanie może Cię uwolnić od kary.

czytaj więcej »

Sprawdź, jak masz określone w przepisach płacowych albo umowach o pracę warunki związane z wypłacaniem ryczałtów za nadgodziny i pracę w nocy, zaliczek na dyżury i nagrody. Jeśli są źle sformułowane, mogą być przyczyną kłopotów.

czytaj więcej »

Podczas jazdy po rondzie nie należy sygnalizować jazdy w lewo, kierunkowskaz ma być włączany dopiero przy zjeździe z ronda. Taki wyrok wydał niedawno sąd w Lublinie.

czytaj więcej »

wiper-pixel