WYDANIE ONLINE

Każde badanie tachografu, zarówno cyfrowego jak i analogowego, będzie dokumentowane przez warsztaty dużo bardziej szczegółowo niż dziś. Rejestrowane ma być każde użycie karty warsztatowej.

czytaj więcej »

Pakiet Mobilności – zbiór przepisów, które mają regulować transport drogowy w UE – został przegłosowany w Parlamencie Europejskim. Przyjęta wersja jest niekorzystna dla polskich firm transportowych. Jakie zmiany uchwalono?

czytaj więcej »

Na wydawanych świadectwach kierowcy Biuro ds. Transportu Międzynarodowego od 4 kwietnia 2019 r. umieszcza kod unijny 95. Czy wydane wcześniej świadectwa, które nie mają kodu, są nadal ważne?

czytaj więcej »

Osoby, które nazbierają dużo poważnych naruszeń, szybciej odczują konsekwencje z tym związane. Jeśli są zarządzającymi, nie odzyskają łatwo certyfikatu, a jeśli są właścicielami firmy, prędzej stracą licencję.

czytaj więcej »

Unia chce wprowadzić nowoczesne technologie i zacieśnić współpracę służb kontrolnych krajów UE, aby wykrywać więcej nieubezpieczonych pojazdów. Co będą sprawdzać i rejestrować kamery instalowane przy drogach?

czytaj więcej »

Gaz LPG, przeznaczony na cele napędowe (CN 2711 oraz 2901), dołączy do towarów, których przewozy trzeba zgłaszać do systemu SENT. Ile gazu można będzie przewieźć bez konieczności monitorowania przewozu?

czytaj więcej »

Nowelizacja ustawy o transporcie ma uporządkować rynek przewozów wykonywanych za pośrednictwem aplikacji Uber czy Bolt (wcześniej Taxify). Zarówno te firmy, jak i działający na ich rzecz kierowcy, będą musieli mieć licencje.

czytaj więcej »

W sprawach sądowych pomiędzy firmami sąd w pierwszej kolejności będzie brał pod uwagę dowody z dokumentów, a nie zeznania świadków. Takie zmiany przewidują nowe przepisy o procedurach stosowanych w sądach cywilnych.

czytaj więcej »

Kierowca ciężarówki podczas swojej pracy ponosi ogromną odpowiedzialność – za bezpieczeństwo swoje, innych uczestników ruchu, pojazdu i towaru. Za jego uchybienia odpowie nie tylko on sam, ale też jego firma. Warto więc przygotować spójny regulamin, w którym zawrzesz wskazówki dla kierowców – w jaki sposób powinni organizować swoją pracę.

czytaj więcej »

Jeśli przewoźnik dostarczy olej opałowy pod inny adres niż ten, który został zgłoszony fiskusowi w rejestrze SENT, będzie musiał zapłacić 100 tys. zł kary. Tak przewidziano w  nowelizacji przepisów ustawy o systemie monitorowania przewozu drogowego i kolejowego towarów.

czytaj więcej »

Powstanie baza, w której będzie można prześledzić całą historię rejestracyjną firmy, dotyczącą VAT. Będzie można w niej bezpłatnie sprawdzić, czy kontrahent lub potencjalny kontrahent jest czynnym albo zwolnionym podatnikiem VAT, czy np. został wykreślony z rejestru.

czytaj więcej »

Rząd zapowiada wprowadzenie nowych stawek VAT na niektóre towary i usługi. Zmieni się również sposób klasyfikowania towarów na potrzeby VAT. Kiedy wejdą w życie zmiany?

czytaj więcej »

Żeby poprawnie rozplanować czas pracy kierowców, trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Zazwyczaj kierowcy i pracodawcy zwracają uwagę tylko na normy czasu jazdy, przerw i odpoczynków. To duży błąd!

czytaj więcej »

Wkładanie karty do tachografu przed samym wyjazdem w trasę jest jednym z najczęstszych błędów, za które płacą kary nie tylko kierowcy, ale też firmy i zarządzający transportem. Jak powinieneś postępować, żeby nie narazić się na sankcje?

czytaj więcej »

Na razie Wielka Brytania nadal nie zdołała przedstawić Unii Europejskiej, na jakich warunkach chce wyjść ze Wspólnoty. Brexit został więc przesunięty na 31 października.

czytaj więcej »

Zdarza się, że firma zatrudnia osobę, która zajmuje np. stanowisko operatora sprzętu specjalistycznego, ale jej zakres obowiązków obejmuje dodatkowo czynności kierowcy pojazdu powyżej 3,5 tony DMC. Jak organizować jej pracę?

czytaj więcej »

Pojazdy do transportowania aut często mają z tyłu wysuwane elementy, które powodują przedłużenie pojazdu. Czy w przypadku kontroli inspektor ITD mierzy długość pojazdu razem z tym wysuwanym elementem, czy bez niego?

czytaj więcej »

wiper-pixel