WYDANIE ONLINE

Najwięcej kar w transporcie, a także kłopotów związanych z wypłacaniem zbyt niskich wynagrodzeń kierowcom, powoduje błędne kwalifikowanie poszczególnych aktywności kierowców do ich czasu pracy. Co trzeba traktować jako czas pracy?

czytaj więcej »

Aby właściwie zaplanować odpoczynek dzienny, trzeba pamiętać o trzech zasadach: o jego wymaganej długości, o tym, kiedy i w jaki sposób można go podzielić albo skrócić, oraz o tym, kiedy go zacząć, żeby zmieścić się w okresie rozliczeniowym. Jak to zrobić w praktyce?

czytaj więcej »

To właśnie za przekroczenie tych norm inspektorzy bardzo często nakładają kary na kierowców, zarządzających transportem i właścicieli firm. Zobacz, jak planować czas jazdy, żeby nie popełnić błędu.

czytaj więcej »

Każdy kierowca wie, że jeśli w jednym tygodniu zrobił odpoczynek skrócony, to w następnym musi zrobić regularny. Niespodzianką dla wielu osób może być jednak to, że inspektor może uznać odpoczynek w wymiarze 45 godzin za skrócony. W jakiej sytuacji?

czytaj więcej »

Chcesz sprawdzić, jak dobrze znasz przepisy rozporządzenia nr 561/2006? Wypełnij nasz test. Na każde pytanie możliwych jest kilka prawidłowych odpowiedzi – zaznacz przy każdym pytaniu wszystkie odpowiedzi prawidłowe. Poprawne rozwiązania znajdziesz na końcu testu.

czytaj więcej »

Jeśli na drodze wydarzyło się coś nieprzewidzianego, kierowca ma prawo przekroczyć dozwolone normy czasu jazdy, musi tylko powołać się na art. 12 rozporządzenia nr 561 i wykonać opis zdarzenia. Jak to zrobić, żeby inspektor uznał odstępstwo za usprawiedliwione?

czytaj więcej »

Na podstawie art. 3 rozporządzenia nr 561/2006 rozporządzenie to nie ma zastosowania do przewozu drogowego:a)pojazdami używanymi do przewozu osób w ramach przewozów regularnych, których trasa nie przekracza 50 km;b)pojazdami o dopuszczalnej maksymalnej prędkości nie przekraczającej 40 km/h;

czytaj więcej »

W przepisach przewidziano trzy korzystne wyjątki dla kierowców, którzy jadą razem jako załoga. Jednak żeby służby kontrolne uznały skorzystanie z tych wyjątków za zgodne z rozporządzeniem nr 561, trzeba spełnić jeden dodatkowy warunek. Jaki?

czytaj więcej »

Przepisy o odbieraniu przerw w jeździe wydają się kierowcom proste. Jeśli na karcie kierowcy tachograf odnotował, że kierowca zatrzymał się na 45 minut (albo 15 + 30 minut), to na pewno wszystko będzie w porządku. Otóż niekoniecznie – z dwóch powodów.

czytaj więcej »

wiper-pixel