WYDANIE ONLINE

Gdy zmienisz w swoim pojeździe drogomierz, musisz pojechać do stacji kontroli pojazdów i złożyć specjalne oświadczenie, dlaczego go wymieniasz. Diagnosta odczyta wskazania nowego licznika i zarejestruje je w CPK.

czytaj więcej »

Rząd zapowiada duże zmiany w przepisach o ruchu drogowym. Mandaty zdrożeją, piesi zyskają  pierwszeństwo przed wejściem na pasy, za zbyt szybką jazdę poza terenem zabudowanym będzie można stracić prawo jazdy, a prędkość w terenie zabudowanym zostanie ograniczona również w nocy.

czytaj więcej »

Jak w praktyce stosować przepisy o jeździe „na suwak”? Okazuje się, że nie wszyscy wiedzą, więc policja wydała w tej sprawie komunikat. Niestosowanie tych zasad może Cię kosztować rozbity samochód, 250 zł mandatu i 6 punktów karnych, jak pewnego kierowcę z Czekanowa.

czytaj więcej »

W tej chwili opony do samochodów ciężarowych nie są objęte wymogami unijnymi w zakresie etykietowania. Ma się to jednak niedługo zmienić.

czytaj więcej »

ZMPD zezwoliło na korzystanie z podwykonawców podczas przewozów wykonywanych w procedurze TIR. Jednak nie wszyscy podwykonawcy spełniają wymagane warunki.

czytaj więcej »

W dokumentach kupowanego samochodu będzie widoczna data sprowadzenia go z zagranicy. To od niej liczy się czas na zarejestrowanie pojazdu, więc starostowie będą już wiedzieli, kiedy mogą nałożyć karę.

czytaj więcej »

Przypominamy, że od 1 stycznia w niektórych krajach Unii Europejskiej, wymagających od polskich firm wypełniania procedur delegowania kierowców, obowiązują nowe stawki pensji minimalnej. Wynagrodzenie minimalne w Polsce też jest wyższe.

czytaj więcej »

Francja przedstawiła nową koncepcję na to, gdzie i w jakiej wysokości przewoźnicy powinni opłacać składki na ubezpieczenie społeczne kierowców. Zaczęła forsować wprowadzenie zmian w definicji siedziby firmy w przepisach unijnych.

czytaj więcej »

Przedsiębiorca, który w ciągu pierwszego roku prowadzenia działalności popełni błąd sankcjonowany karą administracyjną, dostanie jedynie pouczenie. Ale tylko jeśli spełnia wymagane warunki. Jakie?

czytaj więcej »

Niemal wszystkie fundusze na dopłaty do nierentownych tras pozostały niewykorzystane. Firmy transportowe nie zgłaszają się do obsługiwania nowych linii, a samorządy boją się stracić ulgi.

czytaj więcej »

Przepisy o wymianie samochodów przez ośrodki szkolenia kierowców, które zapowiadaliśmy wcześniej, już obowiązują. Kierowcy będą się szkolić z użyciem pojazdów z naczepami i z automatycznymi skrzyniami biegów.

czytaj więcej »

Jeden z obowiązujących w Tyrolu zakazów obejmuje tranzyt stali, rud metali, drewna oraz odpadów. Już niedługo zakaz nie będzie obowiązywał samochodów zasilanych gazem ziemnym CNG lub LNG.

czytaj więcej »

Od 2022 roku wszystkie nowe samochody wprowadzane na rynek unijny będą musiały być wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Takie wymagania dla samochodów zaakceptowała Rada Unii Europejskiej.

czytaj więcej »

Czasami kierowca na przełomie dwóch tygodni nie pracuje przez kilka dni, ponieważ np. ma urlop albo choruje. Wówczas postój może trwać tak długo, że w sumie uzbierałyby się dwa odpoczynki tygodniowe. Czy przepisy pozwalają tak to rozliczyć?

czytaj więcej »

Od 26 października 2020 r. każdy pojazd o DMC powyżej 12 ton, wjeżdżający do Londynu i realizujący przewóz w mieście, będzie musiał mieć świadectwo bezpieczeństwa (HGV Safety Permit). Co to takiego i jak je uzyskać?

czytaj więcej »

Zdarza się, że w trasę jako załoga wyruszają trzej kierowcy, a nie dwaj. W jakiej kolejności powinni siadać za kierownicą i jak rejestrować czas jazdy, skoro tachografy mają tylko dwa sloty?

czytaj więcej »

Działalność wielu firm transportowych jest związana z sezonowością, wynikającą z charakterystyki obsługiwanej branży. Dlatego mają one w niektórych miesiącach więcej pracy niż w innych. Zobacz, jak w takiej sytuacji zorganizować pracę kierowców.

czytaj więcej »

Kierowcy z Polski, wykonujący przewozy na terenie Niemiec, muszą dostawać wynagrodzenie równe co najmniej stawce minimalnej, obowiązującej w Niemczech. Czy zasady te obejmują tylko kierowców na etacie, czy również zatrudnionych na podstawie umowy zlecenia?

czytaj więcej »

Jeśli uważasz, że nałożona na Twoją firmę kara jest niesłuszna, warto odwołać się do sądu. Większość przewoźników sądzi, że jest to skomplikowane i długo trwa – ale zazwyczaj wcale tak nie będzie. Gdy kara jest wysoka, warto spróbować.

czytaj więcej »

Nakładane we Francji na przewoźników kary finansowe są bardzo wysokie, a funkcjonariusze celni i inspektorzy – surowi. Dlatego warto sprawdzić przed kontrolą, co mogą skontrolować, żeby nie dać się zaskoczyć.

czytaj więcej »

Zdarza się, że dopuszczalna masa całkowita (DMC) zapisana w zezwoleniu na przejazd pojazdem nienormatywnym jest wyższa niż w dowodzie rejestracyjnym, którym chcesz wykonać przewóz. Którego limitu masz przestrzegać?

czytaj więcej »

wiper-pixel